CANTONAMENT LA SILVRETTA ARENA
(Austria/Elveţia) 02-09 ianuarie 2011



O parte a sportivilor Secţiei de Schi-Snowboard au desfăşurat, în perioada 2-9 ianuarie 2011, un program de antrenamente, pe pârtiile regiunii Paznaun-Silvretta (staţiunile See, Kappl, Ischgl şi Galtur din Austria, staţiunea Samnaun din Elveţia).

PARTICIPANŢII
La aceste antrenamente au participat următorii membri ai Clubului Sportiv Tibiscus:


Anca Ardelean

Gil Dorogostaisky

Alex Faluşi

Victor Jivănescu

Carla Karnyanszky

Marius Karnyanszky

CASA ŞI MASA
Cazarea a fost asigurată la pensiunea Haus Trisanna din Kappl, masa de prânz la restaurantul Panorama de la Idalp iar masa de seară la Gasthof Hirschen aflată la 50 de metri de pensiune:

Haus Trisanna
www.trisanna.kappl.at

Idalp - Panorama
www.360travelguide.com

Gasthaus Hirschen
www.hirschen.kappl.at

SILVRETTA ARENA
Cu cele 41 de instalaţii de transport pe cablu (3 telegondole, 2 telecabine, 23 telescaune, 12 teleschiuri) cu capacitate maximă de 180 de persoane transportate respectiv 83.100 călători/oră, cu cele circa 238 km de pârtii (48 km pârtii uşoare, 148 km pârtii medii, 27 km pârtii dificile) şi 12 km de pârtii pentru plimbare, cu o pârtie de 11 km lungime, pregătite de 31 de maşini speciale, cu 24 de milioane de urcări în iarna 2008/2009, Silvretta Arena leagă staţiunea Ischgl din Austria cu staţiuna Samnaun din Elveţia. Majoritatea zonelor schiabile (90%) se întinde de la 2.000 m la 2.872 m şi este orientată către nord ceea ce garantează existenţa zăpezii şi condiţii optime pentru sporturile de iarnă din noiembrie şi până la începutul lui mai (386 ha schiabile în Inschgl, 120 ha schiabile în Samnaun) pe zăpadă naturală sau artificială (268 ha acoperite cu 800 tunuri de zăpadă artificială).
Click aici pentru hartă

Detalii şi imagini de la acţiunea noastră puteţi urmări mai jos:

Drumul spre Austria

Întrucât la acest cantonament au luat parte şase sportivi ai C.S.Tibiscus, cea mai convenabilă modalitate de a ne deplasa a fost să ne împărţim în două echipe: unii cu maşina şi unii cu trenul.
  • Pentru "maşinişti", plecarea a fost sâmbătă 1 ianuarie 2011, ca de obicei la ora 19 iar drumul a durat până duminică 3 ianuarie ora 12 (1150 km) cu două pauze de odihnă. Traseul străbătut a fost Timişoara - DN6 - Cenad - frontieră România/Ungaria - E68 - Szeged - M43 - M5 - M0 (Budapesta) - M1 - frontieră Ungaria/Austria - A4 - S1 (Viena) - A8 - Salzburg - frontieră Austria/Germania - A12 - frontieră Germania/Austria - Innsbruck - B316 - Silvretta - Kappl.

  • Pentru "trenulişti", plecarea a fost duminică 2 ianuarie 2011 ora 0 din Timişoara şi mers cu maşina până la Arad. Traseul străbătut a fost Timişoara - DN69 - Arad - R346 "Dacia" - Curtici - Budapesta - frontieră Ungaria/Austria - Viena Westbahnhof. De aici, după cam o oră, ne-am urcat în al doilea tren cu care am parcurs traseul Viena - OEBB IC862 "Kufstein-Die Perle Tirols" - Innsbruck - Landeck Zams, de unde cu maşina ajungem în nici jumătate de oră la Kappl.


  • Ziua 1-a – ISCHGL & SAMNAUN

    La ora 10 ajungem la Ischgl (1400 m), urcăm pe munte cu telecabina A1 (Silvrettabahn, 3938 m lungime, 961 m diferenţă de nivel), până pe platoul Idalp (2320 m), loc unde toată ziua a fost rece, chiar dacă soarele a strălucit, fiind peste ziuă cam -15 grade, platou care este de plecare a aproape toate traseele. De aici, cu telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) ajungem pe vârful Velillscahrte (2556 m) de unde coborâm înapoi, pe schiuri şi snowboarduri, pe traseul 8-albastru, la Idalp (2320 m), şi repetăm această încălzire de câteva ori. De aici ne despărţim:
  • o parte, medii la pricepere (Carla, Marius, Gil), plecăm cu telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m) până la Idjoch (2760 m) de unde coborâm pe pârtia 64-albastru pentru a lua mai apoi telescaunul O1 (Greitzspitzbahn, 1437 m lungime, 418 m diferenţă de nivel) care ne duce pe cel mai înalt vârf al Silvretta Arena - Greitspitz (2872 m). De aici coborâm pe traseul 70-roşu înapoi la Alp Trida Eck, apoi urcăm cu telescaunul O4 (Viderjochbahn II, 1321 m lungime, 294 m diferenţă de nivel) şi coborâm pe pârtia 12-roşu ca să ajungem la restaurantul Idalp din Idalp (2320 m) să luăm masa. După masă,
  • o parte, specialiştii (Victor, Zuzzy), încep ziua cu telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m)) până la Idjoch (2760 m) de unde coboară pe traseul 62a-roşu până în valea Alp Trida (2263 m) de unde cu telescaunul N6 (Alp Trider Sattelbahn, 1056 m lungime, 228 m diferenţă de nivel) ajungem la Alp Trida Sattel (2488 m) pentru a coborî înapoi pe traseul 69b-roşu apoi cu telescaunul N2 (Visnitzbahn, 1270 m lungime, 352 m diferenţă de nivel) ajungem pe vârful Visnitzkopf (2640 m) de unde coborâm pe pârtia 67-roşu la Alp Trida (2263 m). De aici, cu telescaunul N1 (Flimsattelbahn, 2727 m lungime, 490 m diferenţă de nivel) ajungem pe vârful Viderjoch (2732 m) şi de aici pe pârtia 10-roşu ajungem la Idalp (2320 m).
    Încheiem cu toţii ziua cu câteva ture pe telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) urmat de pârtia 8-albastru, cu ultima coborâre cu telecabina A1 (Silvrettabahn, 3938 m lungime, 961 m diferenţă de nivel) până la Ischgl (1400 m), în timp ce specialiştii (Victor, Zuzzy) se aventurează pe telescaunul C2 (Holikarbahn, 1650 m lungime, 326 m diferenţă de nivel) şi pe telescaunul D1 (Palinkopfbahn, 1591 m lungime, 440 m diferenţă de nivel) pentru a ajunge pe vârful Palinkopf (2864 m) de unde coboară pe pârtiile 20-negru&32-roşu pentru a verifica funcţionarea noului telescaun C5 (Lange Wandbahn, 1545 m lungime, 633 m diferenţă de nivel) şi a coborî pe pârtiile 15-negru şi apoi pe 23-albastru apoi pe pârtia 1-roşu până la Ischgl (1400 m).
    În final, la ora 16.30 plecăm acasă şi urmăm programul obişnuit de seară.

  • Ziua a 2-a – ISCHGL & SAMNAUN & SAMNAUN DORF

    La ora 9.40 ajungem la Ischgl, urcăm pe munte cu telecabina A3 (Flimbabahn, 3847 m lungime, 950 m diferenţă de nivel), până pe platoul Idalp (2320 m), startul zilei de "muncă". De aici ne facem încălzirea urcând cu B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) şi ajungem pe vârful Velillscahrte (2556 m) apoi coborâm pe traseul 8-albastru pentru a lua telescaunul B2 (Flimjochbahn, 1840 m lungime, 457 m diferenţă de nivel) pentru vârful Idjoch (2760 m) de unde coborâm pe traseul 63-albastru până pe platoul Alp Trida (2263 m) din Elveţia. De aici luăm telescaunul N6 (Alp Trider Sattelbahn, 1056 m lungime, 228 m diferenţă de nivel) ca să ajungem pe platoul Alp Trida Sattel (2488 m). După o scurtă şedinţă foto ne despărţim:
  • Anca rămâne să înveţe să se dea cu placa, pe platoul Idalp (2320 m)
  • o parte (Carla, Anca, Marius, Gil, Zuzzy) coborâm cu telecabina L1 (Doppelstockige Pendelbahn, 3847 m lungime, 950 m diferenţă de nivel, telecabină cu două etaje, unică în lume) în Samnaun Plan de unde cu autobuzul ajungem imediat în Samnaun Dorf, staţiune din partea elveţiană a Silvretta Arena. Facem o vizită pe la magazine, luăm prânzul ca de obicei la pizzeria Camona, acolo unde ne întâlnim şi cu Victor, sosit de pe platoul Alp Trida Sattel (2488 m) pe traseul telescaunul O1 (Greitzspitzbahn, 1437 m lungime, 418 m diferenţă de nivel) - pârtia 72-negru cu moguli - telescaunul O1 (Greitzspitzbahn, 1437 m lungime, 418 m diferenţă de nivel) - pârtia 14a - telescaunul C2 (Holikarbahn, 1650 m lungime, 326 m diferenţă de nivel) - telescaunul D1 (Palinkopfbahn, 1591 m lungime, 440 m diferenţă de nivel) - traseul 33 - traseul 38-roşu - depresiunea Gampenalp - telescaunul E4 (Gampenbahn, 2435 m lungime, 924 m diferenţă de nivel) - traseul 80-roşu.
    Revenim cu telecabina L1 (Doppelstockige Pendelbahn, 3847 m lungime, 950 m diferenţă de nivel, telecabină cu două etaje) pe platoul Alp Trida Sattel (2488 m) pentru a coborî pe traseul 69-roşu - Alp Trida (2263 m) - telescaunul N1 (Flimsattelbahn, 2727 m lungime, 490 m diferenţă de nivel) ca să ajungem la Viderjoch (2732 m) şi apoi pe schiuri şi snowboarduri pe traseele 11-albastru şi 13-roşu ajungem la Idalp - revenim la cele -8 grade care au fost totaă ziua.
    De aici Victor merge în Funpark iar noi ceilalţi continuăm antrenamentele urcând cu B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) şi ajungem pe vârful Velillscahrte (2556 m) apoi coborâm pe traseul 8-albastru.
    Seara coborâm cu telecabina A3 (Flimbabahn, 3847 m lungime, 950 m diferenţă de nivel), mai cumpărăm câteva suveniruri din Ischgl şi apoi plecăm spre casă şi spre programul obişnuit de seară.


  • Ziua a 3-a – ISCHGL & SAMNAUN

    Ajungem la Ischgl (1400 m) înainte de ora 10 şi urcăm pe munte cu telecabina A2 (Pardatschgratbahn, 3609 m lungime, 1262 m diferenţă de nivel) până pe vârful Pardatschgrat (2624 m), de unde pe traseul 8-albastru coborâm pe platoul Idalp (2320 m), loc unde soarele străluceşte şi sunt -5 grade. De aici, cu telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) ajungem pe vârful Velillscahrte (2556 m) de unde coborâm înapoi, pe schiuri şi snowboarduri, pe traseul 8-albastru, la Idalp (2320 m), şi repetăm această încălzire de câteva ori. De aici ne despărţim:
  • o parte, medii la pricepere (Carla, Marius, Gil), plecăm cu telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m) până la Idjoch (2760 m) de unde coborâm pe pârtia 64-albastru pentru a lua mai apoi telescaunul O1 (Greitzspitzbahn, 1437 m lungime, 418 m diferenţă de nivel) care ne duce pe cel mai înalt vârf al Silvretta Arena - Greitspitz (2872 m). De aici coborâm pe traseul 70-roşu înapoi la Alp Trida Eck, apoi urcăm cu telescaunul O4 (Viderjochbahn II, 1321 m lungime, 294 m diferenţă de nivel) şi coborâm pe pârtia 12-roşu ca să ajungem la restaurantul Idalp din Idalp (2320 m) să luăm masa. După masă, continuăm să ne antrenăm urcând cu telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) pe vârful Velillscahrte (2556 m) de unde coborâm pe traseul 8-albastru, la Idalp (2320 m), până se pune seara.
  • o parte (Gil şi Zuzzy), se antrenază toată ziua pe telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m) până la Idjoch (2760 m) de unde coboară prin cele două Funpark-uri şi tot aşa până seara.
  • Victor începe ziua urcând cu telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m) pe vârful Viderjoch (2732 m) pentru a coborî apoi pe traseul 62a-roşu până în valea elveţiană Alp Trida (2263 m), de unde urcă cu telescaunul N2 (Visnitzbahn, 1270 m lungime, 352 m diferenţă de nivel) pe vârful Visnitzkopf (2640 m) pentru a coborî pe traseele 66&76-roşu şi apoi urcă cu noul telescaunul M2 (Mullerbahn, 820 m lungime, 202 m diferenţă de nivel) pe vârful Muller, de unde coboară pe sub telescaun şi apoi urcă din nou cu telescaunul M2 (Mullerbahn, 820 m lungime, 202 m diferenţă de nivel) şi coboară pe pârtia 67-roşu ca să revină în Austria cu telescaunul N1 (Flimsattelbahn, 2727 m lungime, 490 m diferenţă de nivel) pe vârful Viderjoch (2732 m) iar de aici coboară prin cele două Funpark-uri până la Idalp (2320 m), de unde coboară în Ischgl (1400 m) pe pârtia 1-roşu până la staţia de autobuz.
    În timp ce unii dintre noi coboară cu telecabina A1 (Silvrettabahn, 3938 m lungime, 961 m diferenţă de nivel) până la Ischgl (1400 m), specialiştii (Victor şi Zuzzy) se aventurează pe telescaunul C2 (Holikarbahn, 1650 m lungime, 326 m diferenţă de nivel) şi pe telescaunul D1 (Palinkopfbahn, 1591 m lungime, 440 m diferenţă de nivel) pentru a ajunge pe vârful Palinkopf (2864 m) de unde coboară pe pârtiile 20-negru&32-roşu pentru a verifica funcţionarea noului telescaun C5 (Lange Wandbahn, 1545 m lungime, 633 m diferenţă de nivel) şi a coborî pe pârtiile 15-negru şi apoi pe 23-albastru apoi pe pârtia 1-roşu până la Ischgl (1400 m).
    În final, se pune seara, plecăm acasă şi urmăm programul obişnuit.

  • Ziua a 4-a – ISCHGL & SAMNAUN

    O nouă zi în care vrem să acoperim tot ce poate fi folosit:
  • Anca îşi continuă învăţarea
  • Carla şi Marius îşi fac încălzirea urcând cu telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) până pe vârful Velillscahrte (2556 m) de unde coboară înapoi, pe snowboarduri, pe traseul 8-albastru, la Idalp (2320 m), repetând această combinaţie de câteva ori. Urmează apoi trecerea în Elveţia cu telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m) şi traseul 62-albastru, pentru a urca pe Visnitzkopf (2640 m) folosind telescaunul N2 (Visnitzbahn, 1270 m lungime, 352 m diferenţă de nivel) şi înapoi la bază pe traseul 66&76a-roşu. De aici ne aventurăm pe vârful Grivalea (2700 m) cu telescaunul M1 (Grivaleabahn, 1553 m lungime, 343 m diferenţă de nivel) şi coborân pe pârtia 76-roşu pentru a lua telescaunul M2 (Mullerbahn, 820 m lungime, 202 m diferenţă de nivel) apoi traseul 67-roşu care ne aduce în vale la Alp Trida (2263 m). Revenim apoi în Austria cu telescaunul N1 (Flimsattelbahn, 2727 m lungime, 490 m diferenţă de nivel) şi coborâm pe traseele 8-albastru respectiv 10-roşu la Idalp (2320 m) pentru masa de prânz. După prânz continuăm să bătătorim telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) şi pârtia 8-albastru.
  • victor începe ziua cu telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) până pe vârful Velillscahrte (2556 m) pentru a coborî prin Funpark-uri la Idalp (2320 m), repetând de câteva ori. Urmează apoi urcarea cu telescaunul C3 (Sassgalunbahn, 380 m lungime, 142 m diferenţă de nivel) şi coborîrea pe traseul 31-roşu până la Paznauner Thaya (2000 m) de unde urcă cu telescaunul E2 (Hollspitzbahn, 1814 m lungime, 647 m diferenţă de nivel) şi coboară pe traseul 35-negru apoi din nou telescaunul E2 (Hollspitzbahn, 1814 m lungime, 647 m diferenţă de nivel) şi traseul 38-roşu până la Gampen Alp (1975 m) de unde după un scurt traseu 40-albastru ajunge să ia telescaunul E3 (Bodenalpenbahn, 726 m lungime, 316 m diferenţă de nivel) şi apoi telescaunul E1 (Paznauner Thayabahn, 1256 m lungime, 300 m diferenţă de nivel) ca să revină la Idalp (2320 m) pe pârtia 25-roşu de unde urmează o sesiune de Funpark iar ziua se încheie pe pârtia 1-roşu până la Ischgl (1400 m).
  • Gil si Zuzzy îşi rezervă ziua pentru cele două Funpark-uri la care poţi ajunge cu telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) până pe vârful Velillscahrte (2556 m) şi de acolo mai e doar o aruncâtură de băţ. După ce se plictisesc de poze şi filmări, urmează coborârea pe cea mai lungă pârtie: Eleven (13-roşu, 1-roşu) şi plecarea spre casa.


  • Ziua a 5-a – ISCHGL & SAMNAUN

    Dacă şi azi Anca îşi urmează instructorul de snowboard, pentru ceilalţi ziua este o provocare:
  • Carla şi Marius urcă la Idalp (2320 m) cu telecabina A3 (Flimbabahn, 3847 m lungime, 950 m diferenţă de nivel) ca de acolo să profite din plin de zăpadă: urcarea cu telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m) pe Viderjoch (2732 m), coborârea pe traseul 63-albastru la Alp Trida (2263 m), telescaunul N2 (Visnitzbahn, 1270 m lungime, 352 m diferenţă de nivel) până pe vârful Visnitzkopf (2640 m), traseul 67-roşu înapoi la Alp Trida (2263 m), din nou telescaunul N2 (Visnitzbahn, 1270 m lungime, 352 m diferenţă de nivel) ca să coborâm pe 66&76a-roşu, apoi sus pe vârful Grivalea (2700 m) cu telescaunul M1 (Grivaleabahn, 1553 m lungime, 343 m diferenţă de nivel) şi de aici jos pe pârtia 76-roşu. Revenim la Alp Trida (2263 m) cu telescaunul M2 (Mullerbahn, 820 m lungime, 202 m diferenţă de nivel) şi pe traseul 67-roşu de unde cu viscolitul telescaunul N1 (Flimsattelbahn, 2727 m lungime, 490 m diferenţă de nivel) ajungem pe Viderjoch (2732 m) ca să coborâm pe snowboarduri pe traseele 8-albastru şi 10-roşu. Urmează masa de prânz la restaurantul Idalp şi câteva urcări cu telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) până pe vârful Velillscahrte (2556 m) şi coborâri pe traseul 8-albastru, dar vântul este prea puternic aşa că înainte de ora 16 coborâm la Ischgl (1400 m).
  • victor are o nouă zi plină de aventuri: urcare cu telecabina A3 (Flimbabahn, 3847 m lungime, 950 m diferenţă de nivel) la Idalp (2320 m), de unde continuă cu telescaunul C2 (Holikarbahn, 1650 m lungime, 326 m diferenţă de nivel) şi cu telescaunul D1 (Palinkopfbahn, 1591 m lungime, 440 m diferenţă de nivel) pentru a ajunge pe vârful Palinkopf (2864 m). De aici coboară pe traseul 21-negru şi revine pe Palinkopf (2864 m) cu D1 ca să testeze traseul 20-negru apoi revine cu telescaunul D1 (Palinkopfbahn, 1591 m lungime, 440 m diferenţă de nivel) şi coboară pe pârtiile 21a-negru, 33-negru şi 38-roşu la Gampenalp (1975 m). De aici urcă pe Palinkopf (2864 m) cu telescaunul E4 (Gampenbahn, 2435 m lungime, 924 m diferenţă de nivel) şi coboară pe traseele 21-negru&23albastru până la baza noului telescaun C5 (Lange Wandbahn, 1545 m lungime, 633 m diferenţă de nivel) ca să coboare, la un vânt de circa 75 km/h, pe traseul 14a-negru şi asta de două ori. Urmează revenirea la Idalp (2320 m) pe traseul 23-albastru şi telescaunul C1 (Hollbodenbahn, 917 m lungime, 184 m diferenţă de nivel) şi apoi masa de prânz. După masă, antrenamentul continuă cu telescaunul B3 (Idjochbahn, 1797 m lungime, 461 m diferenţă de nivel) şi pârtia 62a-roşu, telescaunul N2 (Visnitzbahn, 1270 m lungime, 352 m diferenţă de nivel) şi traseele 66&76a-roşu, de aici telescaunul M1 (Grivaleabahn, 1553 m lungime, 343 m diferenţă de nivel) şi 76-roşu, iar în final noul telescaun M2 (Mullerbahn, 820 m lungime, 202 m diferenţă de nivel) urmat de pârtia 67-roşu care are ca destinaţie Alp Trida (2263 m). De aici, ultima excursie a zilei vine cu telescaunul N1 (Flimsattelbahn, 2727 m lungime, 490 m diferenţă de nivel) şi traseul 10-roşu pentru ca în final pârtia 1-roşu să încheie ziua în Ischgl (1400 m).
  • Gil şi Zuzzy îşi dedică ziua trickurilor in Funpark: urcări cu telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) şi coborâri prin parc pe traseul 8-albastru, şi asta până la epuizare. Apoi, cu forţe proaspete, urmează telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m) şi traseul 62a-roşu urmat de telescaunul N6 (Alp Trider Sattelbahn, 1056 m lungime, 228 m diferenţă de nivel) şi coborâre pe sub telescaun, şi asta iar şi iar... În final, căci se apropie ora mesei, se revine în Austria pe telescaunul N1 (Flimsattelbahn, 2727 m lungime, 490 m diferenţă de nivel) şi pârtia 8-albastru, apoi masa de prânz, iar finalul este acelaşi: B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) şi coborâri prin parc pe traseul 8-albastru.

  • Ziua a 6-a – ISCHGL & SAMNAUN

    Fiind ultima zi, încercăm să facem azi ceea ce n-am apucat în toate celelalte zile. Aşadar:
  • Carla şi Marius urcă de la Ischgl (1400 m) la Idalp (2320 m) cu telecabina A3 (Flimbabahn, 3847 m lungime, 950 m diferenţă de nivel) iar de acolo urmează încălzirea: urcăm cu telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) şi coborâm pe traseul 8-albastru. N emutăm apoi în ELveţia, urcând cu telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m) şi coborând pe traseul 62-albastru. De aici începe aventura elveţiană: urcăm cu telescaunul N2 (Visnitzbahn, 1270 m lungime, 352 m diferenţă de nivel) pe vârful Visnitzkopf (2640 m) şi coborâm pe traseul 65-roşu înapoi la Alp Trida (2263 m), din nou urcăm cu telescaunul N2 (Visnitzbahn, 1270 m lungime, 352 m diferenţă de nivel) ca să coborâm pe 65-roşu, apoi schimbăm destinaţia şi urcăm cu telescaunul N2 (Visnitzbahn, 1270 m lungime, 352 m diferenţă de nivel) şi coborâm pe praseul 66&76a-roşu ca să urcăm pe vârful Grivalea (2700 m) cu telescaunul M1 (Grivaleabahn, 1553 m lungime, 343 m diferenţă de nivel) de unde coborâm pe pârtia 76-roşu ca să mai facem încă odată acelaşi traseu. Revenim la Alp Trida (2263 m) cu telescaunul M2 (Mullerbahn, 820 m lungime, 202 m diferenţă de nivel) şi traseul 67-roşu ca să ne întâlnim cu Anca şi Victor să mâncăm prânzul. După aceea, cu telescaunul N6 (Alp Trider Sattelbahn, 1056 m lungime, 228 m diferenţă de nivel) urcăm la Alp Trida Sattel (2488 m) să facem poze părţii elveţiene a Silvretta Arena, apoi coborâm pe traseul 69b-roşu la Alp Trida (2263 m) de unde revenim în Austria cu telescaunul N1 (Flimsattelbahn, 2727 m lungime, 490 m diferenţă de nivel) apoi pe traseele 8-albastru şi 10-roşu. Încheiem ziua cu circuitul telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) - traseul 8-albastru, ca în final, epuizaţi, să coborâm la Ischgl (1400 m) cu telecabina A3 (Flimbabahn, 3847 m lungime, 950 m diferenţă de nivel).
  • Victor se hotărăşte să schimbe locaţia şi în prima parte a zilei inspectează cei 40 km de piste ale staţiunii Kappl. Aici urcă pe munte cu telecabina Dias-Kabinenbahn (1488 m lungime, 655 m diferenţă de nivel) până pe platoul Sunny Mountain (1830 m). De aici, coboară pe traseul 4-roşu şi ia telescaunul Gongallbahn (1533 m lungime, 600 m diferenţă de nivel) până pe vârful de 2306 metri de unde coboară pe traseul 10-negru pentru a urca cu telescaunul Alblittbahn (1308 m lungime, 477 m diferenţă de nivel) şi a coborî pe traseul 8-negru, de mai multe ori. Urmează o modificare de traseu, coborârea pe traseul 4-roşu, urcarea cu telecabina Dias-Kabinenbahn (1488 m lungime, 655 m diferenţă de nivel), cu telescaunul Alblittkopfbahn (1657 m lungime, 505 m diferenţă de nivel) şi coborârea pe traseele 8-negru - 10-negru - 4-roşu. Urmează autobuzul de Ischgl, urcarea pe munte cu telecabina A3 (Flimbabahn, 3847 m lungime, 950 m diferenţă de nivel), întâlnirea cu Anca pe platoul Idalp (2320 m) şi traversarea în Elveţia pe telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m) şi traseul 62a-roşu pentru a lua cu toţii masa la Alp Trida (2263 m) şi a fac epoze la Alp Trida Sattel (2488 m). După masă şi poze urmează telescaunul telescaunul N1 (Flimsattelbahn, 2727 m lungime, 490 m diferenţă de nivel) şi porţile de pe traseul 11-albastru, apoi şedinţa foto din Funpark şi, la final, coborârea pe traseul 1-roşu până la Ischgl (1400 m).
  • Zuzzy şi Gil ajung mai târziu pe munte, urcă cu telecabina A2 (Pardatschgratbahn, 3609 m lungime, 1262 m diferenţă de nivel) pe vârful Pardatschgrat (2624 m) de unde coboară pe traseul 6-albastru şi de acolo ziua se mută în Funpark, pe circuitul telescaunul B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) - traseul 8-albastru, apoi pe circuitul telescaunul B2 (Flimjochbahn, lungime 1840 m, diferenţă de nivel 457 m) - 10-roşu. La ora prânzului, pe pârtia Eleven (13-roşu, 1-roşu) coborâm în Ischgl (1400 m) la masă la Burger King, apoi revenim cu telecabina A3 (Flimbabahn, 3847 m lungime, 950 m diferenţă de nivel) şi facem circuitul Funpark-ului: telescaun B1 (Velillbahn, 1464 m lungime, 280 m diferenţă de nivel) - traseu 8-albastru. La ora înserării, coborâm la Ischgl cu telecabina A1 (Silvrettabahn, 3938 m lungime, 961 m diferenţă de nivel) şi plecăm, cu regret, spre casă.


  • Drumul înapoi spre casă
  • Pentru "maşinişti", plecarea a fost duminică 9 ianuarie 2011, puţin după ora 10, iar drumul a durat până seara la ora 24 cu pauză de masă la Oed (Austria). Traseul străbătut a fost Kappl - Silvretta - B316 - Innsbruck - frontieră Austria/Germania - A12 - frontieră Germania/Austria - Salzburg - A8 - S1 (Viena) - A4 - frontieră Austria/Ungaria - M1 - M0 (Budapesta) - M5 - M43 - Szeged - E68 - frontieră Ungaria/România - Cenad - DN6 - Timişoara.

  • Pentru "trenulişti", plecarea a fost duminică 9 ianuarie 2011 ora 10 din Kappl, cu autobuzul până la gara din Landeck-Zams şi de acolo cu RailJet RJ163 până la Viena. Aici urmează o pauză de trei ore pentru mâncat şi cafea la Starbucks, apoi la ora 20 cu R347 "Dacia" se parcurge traseul Viena Westbahnhof - frontieră Austria/Ungaria - Budapesta - Curtici - Arad şi de aici cu maşina înapoi la Timişoara ora 6.